Известие

Collapse
No announcement yet.

Пак въпроси за боксера

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Аз съм виждал това ,но при мерцедес124 дизел-там са от едни вакуми...Ама па при бензинова кола?Дали не е от клемореда на контактния ключ?Нещо по токовете ще е.Нека по знаещите да дават съвети.Между другото опитай да се свържеш с колегата Екотроник,доста компетентни съвети дава.

    Comment


    • Първоначално публикувано от bobi1997 Покажи съобщение
      Сега като смених всичко все едно карам друга кола. Разликата е голяма, но и сериозни финанси набих. Ама от днеска съм в нов филм. Не ще да гасне и не мога да разбера от какво е. Връщам контактния ключ, вадя го, колата работи

      Има допълнително монтирана аларма, на която спря да и работи дистанционното и проблемът се появи две запалвания след като ми се наложи да я запаля на пищяща аларма, понеже не можах да я изключа.

      Някой колега да се е сблъсквал с нещо подобно някога, при каквато и да е кола, и да има някакви идеи?
      Алармата има ли имобилайзер? На първо време, можете да проверите дали основното реле на Рочестъра не е "залепнало". S41 първото в черната кутия до акомулаторът. Поне мисля че беше първото.
      п.п. Погледнах схемата - от контактният ключ или от алармата(зависи как е монтирана) ще да е проблемът. и двете релета се захранват само когато ключът е на "контакт".
      Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 16:20.
      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

      Comment


      • Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
        Алармата има ли имобилайзер? На първо време, можете да проверите дали основното реле на Рочестъра не е "залепнало". S41 първото в черната кутия до акомулаторът. Поне мисля че беше първото.
        п.п. Погледнах схемата - от контактният ключ или от алармата(зависи как е монтирана) ще да е проблемът. и двете релета се захранват само когато ключът е на "контакт".
        Благодаря за включването! Алармата предполагам няма имобилайзер, защото вчера успях да запаля с пищяща аларма. Иначе пропуснах да добавя, че се появи след пороя проблемът. Като се оказаха запушени дренажите на кухината при моторчето на чистачките и през парното ме е наводнявали вътре и покрай компа. Свалях ЕКУ-то и няма следи да е имало вода в него.

        Днеска утрепах цял ден пред блока и общо взето стигнах до това:
        Смених и двете релета в кутията - основното и това на бензиновата помпа - не беше от тях.

        Изследвах алармата и проявите на симптомите на негаснене - прави го и с аларма и с напълно изключена аларма (махах буксата на алармата и пробвах много пъти).

        Смених два клемореда освен моя (гарантирано работещи, защото аз съм ги свалял от работещите някога Алфи, които сега са на части пред блока
        Та и от клеморедите не е, защото го правеше като проблем с всеки един от тях. Накрая с баща ми нещо разцъкахме с едната букса, която влиза в клемореда (тази, която е за контакт, защото другата е за стартер) и като че ли се оправиха нещата, защото много пъти не го правеше това и работи дълго време колата.

        Но като цяло основния симптом съпътващ негасненето беше това, че дори когато върна ключа и го извадя, на таблото с уредите продължаваха да светят лампите за акумулатор, масло и дюзата понякога. Също така дори след процедурите през деня пак го направи на 1-2 пъти и странното беше, че при свалено странично стъкло го направи и после като вдигнахме стъклото се оправи.

        Заключението ми е, че или има някаква зверска утечка някъде като цяло по инсталацията или някаква студена спойка в ЕКУ-то ебава историята. Вие как мислите? Едно със сигурност е ясно - причината е навлязлата вода. Но прегледах и бушонното табло и даже го свалих - сухо е...
        Last edited by bobi1997; d.m.y г., 20:51.
        Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
        Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

        Comment


        • Здравейте, колеги! Нужен ми е нов преден тампон за мотора, ама никъде не мога да намеря. Някакви идеи откъде и как да се сдобия с нов? Читав, втора употреба ми е ясно..
          Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
          Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

          Comment


          • Здравейте колеги, и аз имам проблем с Боксера. Присветва ми лампичката като дюза като натисна педала до долу, дали някой има идея от какво може да идва проблема? Или да я закачим на компютър? Малко след това като успокои и свали оборотите лампичката изгасва. От София съм, колата е 146 1.7 16в боксер. Никога не е имала газ. Поздрави!
            Last edited by Lenkov; d.m.y г., 13:32.

            Comment


            • Първоначално публикувано от Lenkov Покажи съобщение
              Здравейте колеги, и аз имам проблем с Боксера. Присветва ми лампичката като дюза като натисна педала до долу, дали някой има идея от какво може да идва проблема? Или да я закачим на компютър? Малко след това като успокои и свали оборотите лампичката изгасва. От София съм, колата е 146 1.7 16в боксер. Никога не е имала газ. Поздрави!
              Това е нормално. Просто компа се самоадаптира.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • Всеки път ли се самоадаптира? Според мен записва грешка и нещо не му е както трябва. Не го прави еднократно.

                Comment


                • Първоначално публикувано от Lenkov Покажи съобщение
                  Всеки път ли се самоадаптира? Според мен записва грешка и нещо не му е както трябва. Не го прави еднократно.
                  Пропуснахме да напишем с колегата какво се получи...Закачихме я колата и диагностиката показа ламбда сонда. Понеже и разхода му е голям, явно при пълна газ и по-сериозно натоварване сместа не е коректна и ЕКУ-то излиза извън обхват, та за това светва лампата с дюзата, а после угасва, но си записва грешката.
                  Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                  Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                  Comment


                  • Това имах предвид, като написах че е важно как се "четат" данните. За ЕКУ то, грешка е ако нивото на сондата се задържи не променено за по дълго време от определеното. Сондата има две състояния, възприемни от ЕКУ за нормални - ниско и високо. В което и от двете да остане по дълго сондата, все ще се възприема за грешка. За капак, даже и да се променят нивата, ако фронтовете не са достатъчно стръмни - отново. В резултат - ЕКУ пренебрегва показанията на сондата и се "движи" по карта.
                    От там - повишен разход и т.н.т.
                    Възниква въпросът - защо сондата ги прави тия номера. Може да е дефектна самата тя, но може и да не е.
                    За правилната диагностика, не е достатъчно да се види че е записана грешка.
                    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                    Comment


                    • Факт. Предполагам, че сондата може да се замери с мултицет и като резултата се сравни с някакви референтни граници, това да покаже дали е читава или пак не е сигурно?
                      Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                      Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                      Comment


                      • Не е толкова просто. Първо - мултицетът не може да установи дали сондата работи коректно, за целта трябва осцилограф. Второ - и осцилографът в повечето случаи не може да каже - сондата ли е виновна. Това е така, защото изправната сонда е само един от датчиците участващи в смесообразуването. Участие взимат - тя(ламбдата), датчикът за температура, ТПС, дебитомерът, датчикът за температура на входящият въздъх, оборотомерът(не точно уредът на таблото) и отчасти детонационният датчик(косвено, когато го има). Тъпото е, че може даден проблем, отчетен като грешка на сондата, въобще да не се дължи на проблемен датчик. А всички изброени датчици се следят за изправност от ЕКУ. Само дето за неизправен се възприема датчик, чийто показания излизат извън границите, а ако дават грешна информация, но в заложените граници показанията участват в сметките.
                        Двулъчев осцилограф, може да открие достатъчно надеждно неизправна сонда. Нормално, в рботен режим на сондата, смесообразуването се регулира от цикъл на последователно приближаване. Следователно - ако следим инжекторните времена и нивото на сондата, в много от случаите можем да хванем неизправна сонда. Интересно е какво става ако налягането в горивната система(рейката) е доста по различно от предписаното, или ако някой инжектор "пикае".
                        Аз даже не съм диагностик и сигурно пропускам нещо.
                        За целите на темата е достатъчно да се знае - закачането към кабел с някакъв софтуер не е диагностика. Грешната информация е по вредна от липсата на такава.
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • Информацията, която даваш е много полезна и интересна. Но тя ме навежда на мисълта, че в 99.9% от сервизите в България, значи не правят диагностика. Защото съм убеден, че никой няма да седне да си играе да прави толкова задълбочени и подробни проверки.

                          Иначе и със софтуера може да се следят едновременно времето на впръскване и нивото на сондата.
                          Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                          Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                          Comment


                          • Не са това процентите, но да, на места е така.
                            Верно могат да се следят едновремено нивата на сондата и инжекторните времена през кабел и софтуер. Обаче.... това е според ЕКУ, софтуерът и кабелът. Както по напред писах - за еку нивата се променят само ако фронтовете на сигналът са в допустимите граници. Ако се променят с по полегат фронт("мудна сонда"), то промяната се отчита грешно(или не се), което за правилната диагностика е недопустимо. И на мен би ми се искало да са прости нещата, но.... уви, не са.
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • Здравейте,понеже имам едно въпросче за боксера реших да пиша тук , дано не обидя никой.Значи колата ми е 146 1.6 боксер.Колата придърпва доста дразнещо в ниските предимно студена топла не го прави ....Според вас какво може да е? Съединителя отпада като вариант , защо преди 2 години е сменян и все си придърпва.Свещи съм сменял няколко комплекта Бош и сега съм с беру ами не е и от тях, защото със всичките комплекти се е държи еднакво, кабели не съм сменял, но колата работи перфектно като загрее , пробвал съм ги в тъмното от никъде не хвърлят искри ... Горивния филтър също е сменен скоро...Та да попитам вашите боксери придърпват ли или не ? Аз все мисля дали не е от дюзите , но пък студена и топла върви прекрасно във високите и не прекъсва ... аз си мисля да не е някой О-пръстен на някоя дюза и студена от там да взима въздух?
                              Благодаря предварително!

                              Comment


                              • Няма кой да обидиш колега, все пак тази тема е точно за това - въпроси за боксера. Иначе два са ти основните варианта така на прима виста - температурен датчик на инжекциона или ламбда сонда. Какъв ти е разхода? Разбира се, може ламбдата само да е станала мързелива и изобщо не е задължително всичко това да е гарнирано с висок разход.
                                Alfa Romeo 145 1.6 i.e. Boxer -Ex
                                Alfa Romeo 146 1.3 i.e. Boxer -Ex

                                Comment

                                Working...
                                X